SdC IWoDA’22

Santiago de Compostela International Workshop on Discourse Analysis

July 7th–8th 2022

See details here

SdC IWoDA’22

Santiago de Compostela International Workshop on Discourse Analysis

July 7th–8th 2022

WORKSHOP THEME

Digital Technologies and Gaming:
Implications and Applications for Language Use, Teaching and Learning

There has been a highly successful series of International Workshops on Discourse Analysis (2011, 2013, 2015, 2016, and 2018), all of them held in Santiago de Compostela and organized by the SCMITAR linguistics team within the USC Discourse & Identity research group. IWoDA is a hub to promote multidisciplinary research and practice on discourse-related issues, pondering and exploring the multifaceted properties of language (mostly English) from different perspectives (quantitative, qualitative, linguistic, cognitive, technological, psycholinguistic, contrastive, sociolinguistic, critical, literary, cultural, filmic, semiotic, etc.).

Continuing with the dissemination work of previous workshops, in this new edition (IWoDA’22) the topic is Digital Technologies and Gaming: Implications and Applications for Language Use, Teaching and Learning, one of the results of the research project e-LPHON4L-Sounds (PID2019-105678RB-C21 “E-learning phonetics for life: English pronunciation in digital environments for Spanish and Galician speaking learners”, 2020-23, AEI). Four other research groups collaborate in this edition: Stellae, LITLINAL, ENTELEARN, and MuStE.

Keynote Speakers will provide case studies, tools and methodologies on the topics of IWoDA’22, thereby promoting life-long learning and encouraging synergies between academics, practitioners, and stakeholders.

Guest Speakers. Upon initial and rigorous vetting from IWoDA’22 organizing committee, other invited guest speakers will present their ongoing research for discussion by colleagues and feedback from internationally acclaimed experts. Hands-on and collaborative sessions using information communication technology (ICT) tools are also highly encouraged.

Invited Contributions will be offered within the following strands:

  • Educational Policies, Internationalization, Sustainability, & Society
  • Digital Environments & Literacies: Design, Testing & Evaluation
  • Gaming & Video Games: Trends & Challenges

Modality. IWoDA’22 is a hybrid event with onsite sessions  (“Salón de Actos”, Faculty of Philology, USC) and online sessions via Teams. The onsite sessions (indicated in the programme) will be both streamed and recorded, and the recordings of all sessions will be available on the workshop website (Media tab) on demand to selected audiences

SdC IWoDA’22

Taller Internacional de Análisis del Discurso de Santiago de Compostela

7 y 8 de julio de 2022

TEMA DEL TALLER

Tecnologías digitales y gaming:
Implicaciones y aplicaciones para el uso de la lengua, la enseñanza y el aprendizaje

Santiago de Compostela ha acogido una exitosa serie de Talleres Internacionales de Análisis del Discurso (2011, 2013, 2015, 2016 y 2018), todos ellos organizados por el equipo de lingüística SCMITAR dentro del grupo de investigación Discurso e Identidade de la USC. IWoDA es un núcleo para promover la investigación y la práctica multidisciplinares sobre temas relacionados con el discurso, reflexionando y explorando las propiedades multifacéticas del lenguaje (principalmente inglés) desde diferentes perspectivas (cuantitativa, cualitativa, lingüística, cognitiva, tecnológica, psicolingüística, contrastiva, sociolingüística, crítica, literaria, cultural, fílmica, semiótica, etc.).

Continuando con la labor de difusión de los talleres anteriores, en esta nueva edición (IWoDA’22) el tema es Tecnologías digitales y gaming: implicaciones y aplicaciones para el uso, la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje, uno de los resultados del proyecto de I+D+i e-LPHON4L-Sounds (PID2019-105678RB-C21 “E-learning phonetics for life: English pronunciation in digital environments for Spanish and Galician speaking learners”, 2020-23, MICINN, AEI). En esta edición colaboran otros cuatro grupos de investigación: Stellae, LITLINAL ENTELEARN, y MuStE.

Los ponentes principales proporcionarán estudios de casos, herramientas y metodologías sobre los temas de IWoDA’22, promoviendo así el aprendizaje permanente y fomentando las sinergias entre académicos, profesionales y personas interesadas.

Ponentes invitados. Tras una selección inicial y rigurosa por parte del comité organizador de IWoDA’22, otros oradores invitados presentarán su investigación en curso para que sus colegas las debatan y los expertos de renombre internacional les proporcionen su parecer. Se priorizarán las sesiones prácticas y colaborativas que utilicen herramientas de tecnología de la información y la comunicación (TIC).

Las contribuciones invitadas se ofrecerán dentro de las siguientes líneas:

  • Políticas educativas, internacionalización, sostenibilidad y sociedad
  • Entornos digitales y alfabetizaciones: Diseño, testeo y evaluación
  • Gaming y videojuegos: Tendencias y retos

Modalidad. IWoDA’22 es un evento híbrido con sesiones presenciales (“Salón de Actos”, Facultad de Filología, USC) y sesiones online a través de Teams. Las sesiones presenciales (indicadas en el programa) se retransmitirán en directo y se grabarán, y las grabaciones de todas las sesiones estarán disponibles en el sitio web del taller (pestaña “Media”) a petición del público seleccionado.

Contact