Media IWoDA'22
Thuersday 7th
Opening Ceremony IWoDA’22
PANEL 1: Educational Policies, Internationalization, Sustainability & Society
Digital Pedagogy: Reflecting Back and Looking Forward
Cathy Lewin
(Manchester Metropolitan University)
Round table
Ecologías de Aprendizaje en la Era Digital, Equidad e Inclusión Digital
María de los Ángeles Gómez González (chair)
(Universidade de Santiago de Compostela)
Subjetividad adolescente e identidad de género en entornos digitales
Adriana Gewerc
(Universidade de Santiago de Compostela)
Ecologías de aprendizaje: equidad e inclusión digital
Mercedes González Sanmamed
(Universidade da Coruña)
Tecnologías digitales, educación y desarrollo sostenible
Juan José Pazos Arias
(Universidade de Vigo)
PANEL 2: Digital Environments & Literacies:Design, Testing & Evaluation
STRAND 1: Engineering, ICTs, and Learning
La lengua inglesa como competencia digital:formación y usuarios
Edmundo Tovar Caro
(Universidad Politécnica de Madrid)
Presencia virtual en entornos digitales de aprendizaje híbrido en la enseñanza superior
Carina Soledad González
(Universidad de La Laguna)
Gamificación y aprendizaje inmersivo en entornosvirtuales de aprendizaje con RA/RV
Carina Soledad González
(Universidad de La Laguna)
La gamificación en la enseñanza del inglés comosegunda lengua (ESL)
José Carlos López Ardao
(Universidade de Vigo)
PANEL 3: Gaming & Video Games: Trends & Challenges
Game-based Learning versus Gamification in Education
Carlos Vaz de Carvalho
(Instituto Politécnico do Porto)
The Discourse(s) of Online Video Games: Promises and Challenges
Constance Steinkuehler
(University of California, Irvine)
The Challenges and Promises of Researching Gameful Language Teaching and Learning
Jonathon Reinhardt
(University of Arizona)
SPECIALIZED WORKSHOP
A Workshop on How to Teach with Games and Play WORKSHOP PART I
James York
(Meiji University)
Friday 8th
PANEL 2: Digital Environments & Literacies:Design, Testing & Evaluation
STRAND 2: Corpus Linguistics, Translation & Language Learning
Using Parallel Corpora for Generating Language Learning Exercises — Challenges and Pitfalls
Johannes Graen
(Universität Zürich)
PaEnS: A Bilingual Parallel Corpus Spanish<>English
Irene Doval Reixa
(Universidade de Santiago de Compostela)
Using the tools of Screencasting and Keylogging for Formative and Summative Assessment of L2 Writing
Gaëtanelle Gilquin
(Université Catholique de Louvain)
Presentando “CleverCookie. English Language Resources for Speakers of Spanish”
Milagros Torrado Cespón
(Universidad Internacional de La Rioja)
Inmaculada Santos Díaz
(Universidad de Málaga)
PANEL 3: Gaming & Video Games: Trends & Challenges
Learning through Play: Easy to Say, Hard to Do
Donatella Persico
(Istituto per le Tecnologie Didattiche)
Francesca Pozzi
(Istituto per le Tecnologie Didattiche)
SPECIALIZED WORKSHOP
Ludic Language Pedagogy: A Workshop on How to Teach with Games and Play WORKSHOP PART II & III
James York
(Meiji University)