Media IWoDA'22

Thuersday 7th

Opening Ceremony IWoDA’22

PANEL 1: Educational Policies, Internationalization, Sustainability & Society

Digital Pedagogy: Reflecting Back and Looking Forward

Cathy Lewin
(Manchester Metropolitan University)

Round table

Ecologías de Aprendizaje en la Era Digital, Equidad e Inclusión Digital

María de los Ángeles Gómez González (chair)
(Universidade de Santiago de Compostela)

 

Subjetividad adolescente e identidad de género en entornos digitales

Adriana Gewerc
(Universidade de Santiago de Compostela)

Ecologías de aprendizaje: equidad e inclusión digital

 

Mercedes González Sanmamed
(Universidade da Coruña)

Tecnologías digitales, educación y desarrollo sostenible

Juan José Pazos Arias
(Universidade de Vigo)

PANEL 2: Digital Environments & Literacies:Design, Testing & Evaluation

STRAND 1: Engineering, ICTs, and Learning

La lengua inglesa como competencia digital:formación y usuarios

Edmundo Tovar Caro
(Universidad Politécnica de Madrid)

 

Presencia virtual en entornos digitales de aprendizaje híbrido en la enseñanza superior

Carina Soledad González
(Universidad de La Laguna)

 

Gamificación y aprendizaje inmersivo en entornosvirtuales de aprendizaje con RA/RV

Carina Soledad González
(Universidad de La Laguna)

 

La gamificación en la enseñanza del inglés comosegunda lengua (ESL)

José Carlos López Ardao
(Universidade de Vigo)

 

PANEL 3: Gaming & Video Games: Trends & Challenges

Game-based Learning versus Gamification in Education

Carlos Vaz de Carvalho
(Instituto Politécnico do Porto)

 

The Discourse(s) of Online Video Games: Promises and Challenges

Constance Steinkuehler
(University of California, Irvine)

 

The Challenges and Promises of Researching Gameful Language Teaching and Learning

Jonathon Reinhardt
(University of Arizona)

 

SPECIALIZED WORKSHOP

A Workshop on How to Teach with Games and Play WORKSHOP PART I

James York
(Meiji University)

 

Friday 8th

PANEL 2: Digital Environments & Literacies:Design, Testing & Evaluation

STRAND 2: Corpus Linguistics, Translation & Language Learning

Using Parallel Corpora for Generating Language Learning Exercises — Challenges and Pitfalls

Johannes Graen
(Universität Zürich)

 

PaEnS: A Bilingual Parallel Corpus Spanish<>English

Irene Doval Reixa
(Universidade de Santiago de Compostela)

 

Using the tools of Screencasting and Keylogging for Formative and Summative Assessment of L2 Writing

Gaëtanelle Gilquin
(Université Catholique de Louvain)

 

Presentando “CleverCookie. English Language Resources for Speakers of Spanish”

Milagros Torrado Cespón
(Universidad Internacional de La Rioja)

 

Inmaculada Santos Díaz
(Universidad de Málaga)

 

PANEL 3: Gaming & Video Games: Trends & Challenges

Learning through Play: Easy to Say, Hard to Do

Donatella Persico
(Istituto per le Tecnologie Didattiche)

 

Francesca Pozzi
(Istituto per le Tecnologie Didattiche)

 

SPECIALIZED WORKSHOP

Ludic Language Pedagogy: A Workshop on How to Teach with Games and Play WORKSHOP PART II & III

James York
(Meiji University)